CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 25 juni 2008

Vad göra??

Just nu sover Ida och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mej för...har plockat undan hemma och fixat. Skulle behöva dammsuga men är inte så smart att sätta igång med det när hon ligger och sover : )



Uppdaterar lite vad vi gjort de senaste dagarna ist!



I måndags kom F&V och E&E hit. De hade handlat med sig grejer så vi kunde göra våran kycklingsallad (vad annars??) OCH så hade de dessutom handlat med sig grejer för att göra en maräng tårta (Och JA Frida, man måste ha banan i!!)
Sen hade jag bakat "Sarah-Muffinsar" som vi mumsade lite på också. Oj så mätta vi blev. Men inte nog med det. På eftermiddagen så kom Sandra och Kenna förbi och hälsade på och tyckte att vi skulle äta pizza..sagt och gjort det blev pizza till middag!! Har nog aldrig vart såå mätt i hela mitt liv ; )
Hade en supertrevlig dag med underbart sällskap hela dagen lång!!

I tisdags skulle Jag&Ida och F&V träffa E&E nere på stan för att återigen handla mat och laga hos någon, meeeen...har man barn blir det aldrig som man planerat och jag och Frida kom inte iväg förns ca 1 timme senare än vad vi hade tänkt. Men har man barn så är det bara att anpassa sig efter deras behov. Måste de äta så måste de och behöver de en ny blöja är det bara att byta...sen får allt annat liksom vänta! Det är det som är så bra när man är mammaledig man har ingen tid man måste passa på samma sätt som när man jobbar. Man kan ta dagen som den kommer och inget kan få mej att stressa i onödan. Hur ofta har man så här fria dagar egentligen??

Det slutade med att vi lunchade på aroom ist. Inte dumt det heller!
Sen gick J&I och F&V hem till S&E och hälsade på en sväng! Alltid lika mysigt. Tycker det är såå bra att de har sommarlov nu så vi kan hänga så ofta vi bara kan : ) sen gick vi hem och Ida somnade efter en flarra välling...lite senare än vad jag hade tänk men hade lite svårt att slita oss från våra underbara vänner ; ) glömde dessutom bort klockan och Ida vaknade inte förns 18.40. Vilket är aaaalldeles för sent! Vilket resulterade i att hon inte somnade förns 23 i våran säng! Men sen sov hon iaf hela natten utan avbrott!
Idag gick vi ner på stan med S&E. Gick till lekparken i Ugglans. Ida åkte lite kana och lekte i gruset. Sen mötte vi F&V och E&E och lunchade på Prinsen! MUMS!! Sen gjorde vi stan. Hemtex, Vero Moda, Lindex, Mique och Baby&Junior. Blev dock inte mycket shopping för min del. Köpte en vällingfördelare på B&J för 49 kr : ) sen gik vi och fikade på aroom, då joinade Annelie och lilla Oliver oss. En 3 veckors bebis, liten vill jag lova!!

Sen gick J&I och S&E till lekparken utanför dom så Ida kunde krypa omkring och röra lite på sig efter en dag med ganska mycket sittande. Edwin och jag gick på Humel-jakt och så plockade han lite blommor till sin kära mor (och nej inte på ORDER av mej, jag bara tipsa honom lite, haha!)

Nu ligger Ida som sagt och sussar och min fina Sambo klev precis innanför dörren så nu ska jag umgås lite med honom ist!!

Hej Hopp!!

1 kommentarer:

Sarah sa...

Haha, säkert att det inte var en order..
Men gulligt var det i allafall! :-)

Tack för idag!