CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 6 juni 2008

Fläng- Dag

När Ida hade sovit middag så åkte vi upp till min pappa och hälsade på. Satt i solen och myste (Ida fick sitta på en filt i skuggan, såklart!!). Blev bjudna på fika med, morotskaka, MUMS! Och Marre ställde ut en bunke med vatten till Ida att plaska i...tog inte många minuter innan hon plaskat ur allt vatten : )
Sen åkte vi till Mariefred och käkade lunch på grillen, smarrigt värre! Sen gick vi en sväng på stan. Shoppade lite till Ida inne på Mini-Bee också. En tröja, ett par shorts och ett par capribyxor. Suuperfint...hon behövde lite sommar- kläder! Träffade på Jim, Milla&Engla med! Och Engla visade att hon lärt sig gå! Fick en videosnutt skickad till min mobil på det men nu fick jag se det på riktigt. Duktig tjej!
Sen åkte vi hem till Toms syrra Emma, hennes Daniel och barnen (- Cilia som inte var hemma!)
De hade en pool med iiiiskallt vatten i, brydde sig Ida om det?? Nä, inte mycket, hon plaskade lika lycklig för det! Och ställde man henne i poolen så hoppade hon så hon stänkte ner hela uteplatsen, TokFian!
Vi blev där hela kvällen och grillade, drack jordgubbsvin (Oh My God vad gott det var!!), åt efterrrät, åt Hulken-glass och snackade en massa! Toms andra syrra Sandra och hennes Kenna kom också förbi en stund!
Hade en jättetrevlig kväll! De är så roliga att umgås med och Idas kusiner Sabina, Tuva och Meja är så gulliga med henne! Sabina är 6 år så där är det stor ålderskillnad men Tuva och Meja är bara 2,5 så de kommer nog ha kul i framtiden!!
Nu är vi äntligen (kul att vara borta men skööönt att komma hem!) hemma och Liten sussar!

Jag sitter och tänker och funderar på vilket abonnemang jag ska välja...tele2 eller 3?? Just nu lutar det nog åt tele2. 3 är ju bra för att man ringer och smsar gratis till andra med 3 men med tele2 är det billigt att ringa och smsa till alla operatörer...3 har bara en fin mobil jag kan tänka mej och en sån har både Ellinor och Frida. Den jag vill ha om jag väljer tele2 har bara Sarah;) den är verkligen ursnygg...kommer träffa Sarah imorn så då kanske jag kan få klämma lite på den om jag är snäll : )

Nej, hörni, här har jag inte tid att sitta längre...nu ska jag får min skönhetssömn för imorn ska vi på dop, lillskrutt- Emilia ska döpas, och sen ska vi på kalas hos Toms syrra, och sen ska jag träffa Mina Tjejor juh!! Och då är det bäst att man ser och känner sig lite piggelin!!



Sov gott vänner, och alla andra!!

1 kommentarer:

BabyOnBoard sa...

vi drack jordgubsvin när vi var på studentfirande i torsdag.. och de är första gången jag tycker vin är gor och de var SUPER got=)