CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 22 juni 2008

Små grodorna...

Nu var det länge sen jag skrev igen...har vart full rulle i helgen!

I torsdags gick vi som skrivet här nedanför hem till Sarah&Edwin och hälsade på en sväng, hann leka och fika lite innan det var dags att gå hemåt. Tom slutade tidigt så resten av dagen umgicks vi med honom. Med undantag för någon timme då jag och mamma åkte och handlade till midsommarmaten.
Hade en lugn dag!
På kvällen somnade Ida ganska tidigt vilket jag tyckte var skönt då hon hade knölat lite vid läggdags kvällen innan. Gick och la oss vid 23 i tron att vi skulle få en lååång natts sömn...så blev inte fallet. Vid 23.30 vaknade Ida och behövde en ny blöja. Upp, bytte och sövde om henne relativt smidigt. Strax innan 03 var det dags igen, Tom bytte och sen lyckades jag nästan få henne att somna om...innan det var dags för en ny blöja igen! Bytte och försökte utan resultat att få henne att somna, tiden gick och tillslut röt jag åt Tom att nu fick fasen han ta henne en stund så att jag fick sova, annars skulle jag minsann inte åka iväg någonstans och fira midsommar nästa dag! Så Tom tog henne och försökte få henne att somna om...no way att hon skulle sova. Han la henne tillslut mellan oss och efter att hon legat och snurrat som en skållat troll en stund drog jag henne intill mej och höll liksom fast henne (INTE hårt!!) och snart så somnade hon...då var klockan 05.30!! Sen sov vi till 8.30 och gick upp och väckte Tom som lagt sig och sov på soffan. Det var väl typ våran första jobbiga natt som småbarnsföräldrar och OJ så trötta vi var!

På fredagen (midsommarafton) gjorde vi oss iordning, packade och fixade och åkte hem till Mamma och Göran. Käkade midsommarlunch, lagade mat vi skulle ha med oss, gjorde oss iordning och åkte, typ så långt ut på Aspö man kan komma, hem till T och B. Där blev det att klä midsommarstången, dansa runt den till levande musik (T spelade fiol och Ida diggade stenhårt!) sen var det 5kamp och brännboll. Jag var inte med på 5kampen och brännbollen för det var mitt i Idas sovtid. Men inte blev jag ledsen för det : )
Sen var det dags att fixa fram all maten. Blev en hel del mat. Mycket folk som alla hade med sig något smarrigt! Det fanns en massa supergott och jag blev PROPPMÄTT! Tyvärr missade jag och mamma efterrätten! Maten serverades rätt sent så när vi ätit var det dags att åka hem med Ida så hon fick sova. Så jag, mamma och Ida tog bilen hem. Tom och Görna hade cyklarna : )
Ida somnade som en stock, och jag med! Vaknade inte förns 8 igår morse, vilket var skööönt! Ida hämtade jag över till oss någon gång under natten men deras gästsäng är såå stor så hon märks knappt ändå : ) gav Ida frukost och sen tog vi med oss mackor och grejer upp till Mamma och Göran och käkade frukost allihopa på deras säng! Så gott det gick med en Liten som hela tiden ville sätta sig på brickan med frullen : ) Igår fyllde min mormor år så då åkte vi ut till deras sommarställe på Sundbyholm och käkade smörgåstårta och fika! Mums...var lite annat folk där med bla min kusin Klara som blev 2 i fredags. Ida tyckte hon var jättespännande men Klara gillade inte när Ida drog henne i håret...konstigt?!
Vi sov kvar hos Mamma och Göran inatt med. Sover så gott på landet : ) och imorse sov vi ända till 9, hör och häpna...det var lovely!!
När Ida sen sovit middag packade vi oss iväg. Jag, mamma och Ida åkte i förväg till Solberga för att handla blommor och grejer till våran ballkong. Tom kom efter en stund. Handlade en massa fina blommor! Och 2 jordgubbsplantor : ) Tom muttrade heeela vägen hem om att 400 spänn var alldeles för mycket för blommor...men å andra sidan så fick jag väldigt mycket för de pengarna så han fick vara så sur han ville ; ) När Ida sovit middag för 2a gången och jag fixat lite på ballkongen så åkte vi hem till min Pappa. Vi grillade och käkade med Pappa, Marre, Emma, Gurra, Nicke och Lollo. Har haft en jättetrevlig kväll...och en supermysig helg : )

När det har vart en sån här långhelg och jag inte träffat varken Sarah, Frida eller Ellinor och kidsen känns det som om jag inte träffat dom på evigheter...och riktigt saknar dom!! Är ju van att träffas prakiskt taget varje dag!! Men hoppas på att få träffa dom imorn!!

Nu ska jag snart sova...och hoppas att vi får en lugn natt!!

Just det! Glömde nästan...
Mammas ankor, Sune och Rut, har fått bebisar!! 10 stycken blidde det. Såå otroligt söta vill jag lova! Rut hade legat och ruvat på 14 ägg (14!!), men bara 11 kläcktes, fast bara 10 klarade sig! Galna anka. Grejen är att ankorna bestämmer själva hur många ungar de vill ha. De lägger några ägg som de sedan ruvar på och så får de några ungar...några ungar alltså! 14 hade alltså blivit ganska så väldigt många ungar, och "bara" 10 är ganska så väldigt många ungar det med...galna galna Rut- Anka...


Sov så gott allesammans...

1 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! Jag kiknar av skratt!!
Inte nog med Sune och Doris, nu har vi Rut också *gapskratt*
Ni är roliga ni :D *fnissar*

Tack för en trevlig dag ElinBob!!!!! <3