CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 15 juni 2008

Dop & I GodaVännersSällskap

Igår doptes Sötis-Viggo! Var en fin cermoni och han skötte sig verkligen exemplariskt "Biggo" ; )
Inte ett pip sa han, inte ens när Prällen hällde vatten på han! Ida däremot sa pip...och lite annat. Hon tjattra som sjutton och sjöng nog högst av alla! Är ju så roligt att tjoa i kyrkan, det ekar så roligt : ) Skruttan!!
Efteråt var det fika i Domherren! Och vilket fika sen! Smörgåstårsta á la Underbar, och Jordgubbstårta Fantastico Mumsico,HallonGrottor och Sarahs berömda KladdMuffins! Skulle kunna smälla i mej en 30-40 stycken helt själv...men hejdade mej, tack och lov! Hade kunnat bli lite pinsamt...
Sen rullade vi därifrån och stupade i säng alla 3! Sov lite längre än vad som vart tanken så hann med nöd och näppe snygga till lite här hemma innan Frida, Hubert och Viggo kom hit! Vi kollade fotboll, käkade pizza och satt och slappa och snacka! Hade en riktigt trevlig kväll (och dag!!)
De är verkligen superroliga att umgås med! Måste göra om det lite oftare tycker jag!! Tyvärr kunde varken Sarah, Albin och Edwin eller Ellinor, Pelle och Emilia komma...får vara med nästa gång ist!!

Idag kom först min pappa hit en stund och sa hej, sen kom Bella och Elvira hit och fikade! Stora tjejen har hon blivit lilla Viran! När hon såg Ida sa hon: "Jag tycker hon ser ganska nyfödd ut!" sötnosen : )
Så sa Bella till Elvira att snart är det ett år sen Ida kom ut ur min mage, då frågade hon mej:"Det gjorde lite ont va?"...vad svarar man på det? Jag sa bara att "Ja lite ont gjorde det" ; )
Paket fick vi också! Ida fick en helt uuuunderbar sommarklänning, med tyll och underkjol!! Så fick hon en rosa T-shirt med en fransk text som betyder "Hemma heter jag Prinsessa" (blev det rätt nu tro??) så fick hon en T-shirt med texten "I <3>
Och jag, jag fick ett par Lacoste skor i födelsedagspresent av Becca och Bella...ni läste rätt...ett par Lacoste skor!! Höll på att trilla baklänges! De var såå fina!! Vita i ballerina modell med 2 band över foten och turkosa detaljer! Och så satt de helt perfekt : )

Tack Tack min Tjejor!! Jag blev såååååå glad ska ni veta!!

Sen somnade Ida och så blev Viran hämtad och mamma kom hit. Skulle passa Ida medans jag träffade Tjejorna en sväng! Träffade Majsan och Theo på Prinsen. Nachotallrik blev det...okej, jag erkänner...en extra stor blev det!
Försökte pika tjejerna att det skulle vara gott med en glass efter maten, tillslut så fattar de vad jag menar och vi knatar ner till Slagsta stället! Efter myyycket om och men så bestämmer jag mej för en Fifty/Fifty...vilket innebär att man får en våffla med en kula och mjukglass på toppen! Åh, så sugen jag var! Börjar smaska på min mumsiga glass, hinner gå ca 20 meter och vad tror ni händer då?? JO glassfan ramlar i backen...och kvar står jag med bara en våffla i handen...trodde jag skulle börja gråta! Maria och Theo skratta så de höll på att kissa på sig och där stod jag och kämpade mot tårarna!! Kunde ju inte gärna gå tillbaka och kräva en ny...även om de var deras fel som inte tryckt ner glassfan ordentligt. Var ju inte som att jag hoppade och skuttade med den liksom! Sen kom Theo på den briljanta idén att jag skulle försöka skrapa upp det som inte var smutsigt...men hur sugen jag än var så kändes det inte riktigt bra : ) Som tur är så delade Majsan med sig av sin glass...och då kändes livet lite lättare igen, TACK Vännen!!
Sen kom Mamma och Ida och mötte mej, hann näästan hem innan himlen öppnade sig och regnet stod som spön i backen...och på oss!! De timmarna mamma hade Ida hade hon dessutom hunnit skura köksgolvet och tvätta köksgardinerna, tack Mams <3
När Tom kom hem från golfen åkte vi ut på Aspö och åt middag där...lax blev det! Smarrigt värre!
Har haft en toppendag (om man räknat bort glass-incidenten då!!)

Imorn blir det nog till att träffa The Bob-Sisters med kidsen och Ellinor&Emilia förhoppningsvis!


Natti!!

0 kommentarer: