CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 3 februari 2009

News!

Usch vad dålig jag är på att uppdatera här! Men jag har inte tid att sitta här så ofta, och när jag väl har tiden så finns det annat jag hellre gör! Men är ju kul att kunna gå tillbaka och kolla vad man har gjort så därför jag envisas med att ens ha en blogg:)

I helgen var Jim, Milla och Engla här och hälsade på och vi åt middag tillsammans! Jättertrevligt! Så var jag en sväng på Viggos 1årskalas också! Lilla skrutten! Smarrig fika och trevliga gäster!


I onsdags var vi på BVC med Ida! Samma dag som hon blev 1,5 år:) Hon vägde 11420 gram och är 83,5 lång! Så fick hon 18månaders vaccin! Det var inte kul kan jag säga! Hon tyckte det gjorde jätteont! Men det gick över fort och sen var det glömt! Får se om hon får feber och blir dålig av den...kunde ta 1-2 veckor.

Annars har det nog vart ganska lugnt senaste veckan! Vi har vart på Öppna och lite så! Så har vi vart uppe i Långberget och promenerat, Ida har blivit skitduktig på att gå, hon går hellre än åker vagn:)

Idag har vi vart och hälsat på en Erika och hennes kottar Gustav och Lovisa! Vi har träffats flera gånger på Öpnna och har pratat lite om att ses och idag blev det alltså av! Vi var i Lekparken en stund och sen gick vi hem till dom och fikade! Vilken underbar människa! Hur trevlig som helst och så enkel att prata med! Är så kul när man träffar folk och det bara klickar! Och vilka söta barn! Gustav är ett par veckor äldre än Ida och Lovisa är 5. Nu är jag bara mer säker på att jag ska ha ca 4 år mellan Ida och ett syskon! Har jag alltid sagt men nu är jag säker! Helt perfekt!

Just nu är det såå roligt att vara hemma med Ida! Det har jag ju tyckt hela tiden men just nu är det verkligen såå härligt! Hon är så rolig och nu kan man verkligen roa henne på ett helt annat sätt än förr! Man kan dega, rita, måla med fingerfärg, kolla lite på film mm. Mys!

Skönt att hon börjat lugna sig lite...hon är inte fullt så aktiv som hon har vart ett bra tag hittills! Aktiv är hon men inte värre än att man hinner med! Ett bra tag har hon testat allt. Allt ska kännas på, smakas på, klättras på och allt i full fart! Man har vart helt slut! Alla som har eller haft ett barn i åldern 14-18 månader vet vad jag menar! Har man inte haft det kan jag lova att man inte ens kan föreställa sig hur det är! Man som tyckte det var fullt upp när hon var 1, men oj så fel man hade, haha!

I helgen fyller Tom 25. Helt galet! Men ska bli kul på lördag! Känns konstigt att Ida ska sova borta bara! Men det kommer säkert gå bra! Det är ju bara en natt. Men konstigt...
Får väl se om vi går ut...jag och Theo är iaf sugna på det! Och det var visst Fia med! Får se hur resten av gänget tänker göra:)

Nej, nu ska jag kila!

Tjing!!

0 kommentarer: