CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 februari 2009

Res-abstinens:)

Jag vill ut och resa NU!!

Jag vill åka till solen och värmen och bara slappa, äta ute, ligga vid en pool och få snygg bränna!!

Mina föräldrar har alltid prioriterat att ta med mej och min lillebror utomlands hellre än att ge oss en massa kläder och såna saker. Har vi haft pengar över har vi dragit iväg:) det har smittat av sig på både mej och Nicke!

Och nu skulle jag kunna sälja min... (jag vet att man brukar säga typ högra hand men så långt är jag inte beredd att gå) hm, jaja, någon ganska obetydlig kroppsdel om någon betalar bra för den! Har inte vart iväg alls sen vi fick Ida! Och skulle såklart inte vilja ändra på det men börjar längta nu:)

Har hittills i mitt liv haft turen att få besöka dessa ställen:

Albufeira, Portugal:
Var ganska liten när vi var där första gången, Lillebror fanns inte än. Var där med Mamma,Pappa,Mormor,Morfar och Moster.

Albufeira,Portugal:
Japp, åkte dit igen. Med samma gäng + Lillebror och Micke. Var fortfarande inte så gammal så har inte så mycket minnen från Portugal.

Kanarieöarna:
Även hit åkte vi med samma gäng som till Portugal + min kusin Ellen denna gång!

Kanarieöarna:
Japp, stämmer, åkte hit igen. Med samma gäng!

Marbella, Spanien:
Farfar fyllde 60 så vi åkte dit hela familjen 1 vecka med mina kusiner och päron, farmor och farfar och ungefär hela deras bekantskapskrets!

Oslo, Norge:
Var där en vecka med Pappa, Lillebror och några familjer till. Norge är väldigt vackert!

Agadir, Marocco:
Åkte dit med Mamma,G,Lillebror,Calle och Sabina 1 vecka. Semestern var trevlig och vädret gick inte att klaga på men det var inte trevliga människor där. Jag var en 14årig blondin. Usch, de skulle bara kladda på och gifta sig med en. Jag tyckte det var jättejobbigt att inte få vara ifred! Träffade dock en annan svensk familj vi umgicks med som var jättetrevliga och hade barn i våra åldrar:)

Waterloo/Bryssel, Belgien:
Min kompis Emma bodde där med sin familj 1 år så jag, Sandra, Sofie,och Elin åkte och hälsade på henne 1 vecka. Vi festade, shoppade och hade galet kul. Jag var 16, Sofie 17 och de andra girlsen 15 och där får man gå på krogen...lite tidigare än hemma:) vi var även på Six Flags och kollade på Slaget vid Waterloo och var i Bryssel. Häftigt!

London, England:
Även hit åkte vi med Mamma och G och alla "kidsen":) det blev en lång-weekend med shopping, Masame Toussauds (?) och andra turistiga evenemang! ÄLSKADE London! Helt underbar stad!!

Side, Turkiet:
Åkte denna gången med Mamma, Lillebror, Tom, Moster och kusin Ellen i 1 vecka. Var där i maj så jag firade min 18årsdag och nickes 14årsdag där. Hlet underbart land. Supertrevliga människor och härlig shopping:) gillade verkligen Turkiet!!

Hurghada, Egypten:
Jag, Mamma, Tom och Nicke 1 vecka. Jag och Nicke firade vår 20/16 årsdag där! Otroligt vackra hotell, strand och havet var helt turkost! Åkte iväg på en båtutflykt med snorkling som syfte och det var helt otroligt, går inte att beskriva!

Hurghada, Egypten:
Åkte tillbaka en gång till, i 1 vecka, för vi älskade verkligen Egypten! Gjorde samma utflykt och det var lika fantasiskt denna gången!


Sunny Beach, Bulgarien:
Åkte 2 veckor med mina tjejor direk efter studenten. Jösses vilken resa. Standarden på hotellet var inte det bästa men vilket uteliv det var där! Svenskahyddan var trevlig, visst Majsan? Hihi...
Så var det VM också så det blev Platt Spatta på Franky`s några gånger. Trevliga Flenskillar mm mm...

Luxemburg, Luxemburg:
Jag och Majsan åkte en weekend för att hälsa på Beccs och Bellis:) började lite...tokigt. Planet dit blev försenat så vi missade bussen från Hahn som skulle ta oss till Lux så fick spendera en natt i Hahn, Tyskland innan vi dagen efter tog oss till Becca i Lux. Bella skulle hämta oss i Hahn så hon fick också sova där med oss:) Hade helt otroligt kul, underbar shopping och en helt galen PåskMiddag som innefattade ett stoooort sällskap och stooooora mängder alkohol. Och många var inte svenskar och engelskan var inte den bästa efter "några" drinkar. När jag och Majsan skulle på toa sa jag till en Irländare (eller skotte??) "We´re going to kiss!" Hm, blev lite fel visst;)

Luxemburg,Luxemburg:
Denna gången åkte jag, Majsan och Theo. Även denna gång blev det härlig shopping. Men inte så mycket festa, för min del iaf då jag var gravid i v20. Gjorde en del utflykter. Bland annat till en slott, Vianden. En supermysig liten by som låg vid gräsen till Frankrike. Vi hade helt underbart vårväder hela långa helgen!


Barcelona, Spanien:
Jag och Mamma åkte en weekend. Väldigt vacker stad. Vi hade toppenväder! Shoppade en massa och promenerade hela dagarna. Även denna gång var jag gravid, i v 25 eller så.


Det har blivit några resor genom åren och för det är jag väldigt glad!

Än har jag inte vart i Asien så dit skulle jag gärna vilja åka någon gång. Skulle även vilja åka till Australien/Nya Zeeland. Verkar vara otroligt fint där. Även USA lockar! Men har ju några år på mej:)

Kan inte garantera att jag har skrivit i rätt ordning men mer eller mindre iaf:)

0 kommentarer: