CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 3 november 2008

Trevligt värre...

Jaha, då sitter jag är och ska uppdatera igen...

Drar väl i stort vad som hänt på senaste.

I onsdags så knatade jag och Ida upp till mitt gamla jobb på fm! Åh, vad kul att se dom!! "Mina" barn och så jobbarkompisarna! Ida var som vanligt inte blyg för 5 öre utan sprang raka vägen in och satte sig bredvid första bästa barn och lekte:) sen var vi ute en stund allihopa innan det var dags för Ida att sova! Och då var det dags för alla andra att äta. Det blev korv med bröd ute! Sussie tände en brasa alla satt runt. Mysigt!

I torsdags tog jag, Nicke och Ida tåget till sthlm när Ida sovit middag! Vi mötte upp Mamma och gick lite i affärere och sprang runt i hällregnet! Fy fasen vad jag hatar regn...hatar hatar HATAR!! Sen åt vi middag på Gyllene Måsen innan jag, Mamma och Ida tog tåget hem. Nicke blev kvar i Sthlm! Tågresan hem var en pärs!! Fyyy bubblan! Det var fullt med folk. Knappt så vagnen fick plats!! Och Ida stter ju knappast stil i 50 minuter, hon vill ju röra på sig och folk är på väg hem från sina jobb och vill gärna vila på tåget. Men det gick bra även om det kändes som en evighet!!

I fredags skulle vi till Öppna var det tänkt men regnet öste ner och jag hade ingen lust att ge mej ut i regnet...igen! Så Mamma hämtade upp oss så åkte vi hem till henne en sväng ist. Bakade sockerbullar med blåbär och ricottafyllning. Blev riktigt bra!

I lördags jobbade Tom på fm och på em hade vi tänkt gå till BadHuset så var inne på deras hemsida och kollade öppettider och allt men när vi kom dit var det stängt...snacka om surt! Undrar varför man inte skriver det på hemsidan?? Så vi åkte hem till Robin och Ullis och fikade ist och sen blev det middag hos Pappa!

I Söndags hade Tom match så då åkte jag och Ida ut till Mamma. Vi var ute en lång stund och tittade bland annat på traktorerna...surprise!! :)
På kvällen var det middag med Mamma, G, Lillebror, Mormor, Morfar, Tom och så Ida såklart! Mysigt värre...

Igår hade jag och Ida en lugn fm sen gick vi och mötte Frida&Viggo och Ellie&Emilia och de hängde med hit en sväng. Jättekul att ses!!

Idag ska vi ner på stan och fika med Frida&Viggo och Majsan!!


Här kommer lite kort från gårdagen:




Emilia och Ida!



Viggo!



Emilia!




Ellinor & Emilia!







Häromdagen satte vi Ida i badet (hon äääälskar att bada!!) sen tog vi upp henne som vanligt och hon fick blöja och pyjamas och hela kittet. Sen gick jag in i badrummet för jag skulle borsta tänderna. Och Ida kommer in precis som hon brukar. Meeeen, vi hade inte hunnit hälla ut badvattnet än så vad gör hon??







4 kommentarer:

EmiliasMamma sa...

Men vilken sötnos hon är=)

Sarah sa...

Haha, fan va kul!

Anonym sa...

Hahaha gud så gulligt!

Frida sa...

Soooosiga tjejer!
Men sicken rolig dotter du har :D