CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 27 november 2008

Host och snörvel...

Ja, här hemma flyger det runt förkylningsbacilusker för tillfället! Vi är riktigt förkylda alla 3 men Ida har iaf vart feberfri några dagar nu! Tack och lov! Förkylningen får vi nog leva med ett tag...känns som om alla går runt och är snoriga just nu...

Igår pallrade jag och Ida oss iväg till våran lilla lekpark och lekte i snön! Jag försökte mej på att göra både en snölykta och en snögubbe men Ida tyckte det tog för lång tid och så är det ju ganska roligt att sabba det någon annan bygger så det blev inget av med varken lykta eller gubbe:) sen gick vi en liten promenad innan vi gick hem till värmen och åt mellis!
Sen kom Mamma förbi efter jobbet och lekte med Ida en stund! Åh, vad hon älskar sin Mormor:)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Blir en hemmaförmiddag iaf! Så kanske vi ska träffa Ellie och Emilia en sväng på em när de kommer hem från Etuna:)

Imorn åker vi nog ut till Mamma när T kommer hem från jobbet. Så ska jag försöka mej på att baka lite lussebullar. Får se hur det går:)
Har hittat ett recept på nätet som låter riktigt smarrigt!!

Just det!! Idag kom min televerans hem i brevlådan! Från tebutik.se! Det blev en stor påse med svartvinbärs-te som ju är så himla gott och smakar ganska fräscht!
Så blev det en stor påse kanel-te som är nåt av det bästa jag vet!! Jag och Bästa Linda brukade sitta på ett av våra favvofik (som tyvärr inte finns kvar längre) och dricka kanna efter kanna med kanel-te och prata om allt mellan himmel och jord och skratta så käkarna hoppade ur led:)

Så nu ska jag nog ta mej en kopp kanel-te och mysa med min Liten en stund!!

Ha en bra dag mina Vänner!!

0 kommentarer: