CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 28 oktober 2008

Sjukt, sjukt och BarnVakt

Äntligen! Idag har Ida vart feberfri. Började tro att denna dagen aldrig skulle komma!

Igår ringde jag till VC, Ida var då inne på sin 6e dag med feber. Har legat på mellan 38-39,5 varje dag nu. Eftersom det hade hållt i sig så många dagar fick vi komma dit. Lillebror följde med som sällskap, snällt! Först fick vi vänta 50 minuter innan vi fick komma in till dr, sen fick vi gå till labbet för att ta stick i fingret och halsprov. När damen stack Ida i fingret sa hon inte ett pip, hon bara satt helt still och tittade med stora ögon! Såå duktig!! Meeen när de skulle sticka ner den lååånga topsen i halsen på henne skrek hon och blev fly förbannad, och jag förstår henne!! Urk...

Hur som helst så var det ett virus...men vi fick iaf en ny hostmedicin utskriven, som nu efter ett par dagars användande verkar bra mycket bättre än den förra...! Tack för den!

Idag på em så längtade jag som en tok efter att få ta mej ut i friska luften! Fick tag på Frida som redan var ute och knatade så vi möttes upp och gick en sväng. Sen blev lilla Viggo hungrig så då följde vi med dom hem en stund innan T kom och hämtade oss! Ida lyckades skrämma Viggo till tårar på den lilla stund vi var där...stackarn. Hoppas han återhämtade sig under kvällen:) Sen åkte jag, Mamma och Ida en sväng till ÖB och handlade en MASSA bra saker!
Och nu ikväll har jag haft ett låååångt samtal med Sarah. Tack för hjälpen vännen! Du har ett stort tålamod. Förmodligen kommer jag behöva mer hjälp men det tar vi en annan dag tror jag:) och så har Pappa vart här och hälsat på! Trevlig dag blev det!

Nu ligger Ida och sover i SIN säng! Nu när hon har vart sjuk har hon inte velat sova i sitt rum utan skulle sova mellan oss. Vilket är mysigt men det blir varmt och trångt och inatt hoppas jag hon sover hela natten i sin säng:)
2 tänder har hon på g med...typ hörntänder. Så inte konstigt att hon haft ont i munnen och vart gnällig de senaste dagarna!!

Just det, helgen! Helgen har vart bra! I lördags var Mamma barnvakt. Jag och Tom åkte till Etuna och käkade middag (kinabuffé) och gick på bio, Mamma Mia, helt underbar!! Hade en kanon kväll. Tyckte det kändes lite jobbigt att lämna Ida när hon var sjuk men kände ändå att jag och Tom behövde en kväll för oss själva. Och Mamma litar jag på till 100% så det var jag inte orolig för. Och det hade gått jättebra så det var skönt! Sen fick Mamma ett telesamtal vid midnatt som gjorde att hon och T fick åka iväg en sväng. Mer vill jag inte säga men jag tror det har löst sig nu...

Nä, det var lite update. Nu ska jag ta en kopp te i lugn och ro och sen ska jag sova!!

Natti!

0 kommentarer: