CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 20 november 2008

Fina Fredag!

Hade en en kalasmysig dag igår:)

På fm gick jag och Liten till Lilla Lekparken. Det låg fortfarande kvar ganska mycket snö och den var väldigt spännande! Hade med oss hink och spade så Ida hade fullt upp:)
Första gången hon lekte med snö. Förra året var hon ju så liten men hon verkar gilla snön!
Sen när Ida sovit gick vi och mötte upp "Moster" Majsan. Vi gick till Bibblan och fikade och lekte med Ida i lekhörnan! Verkligen ett toppenställe att fika på när man har barn som inte vill sitta still! Och så hade vi med oss ett toppensällskap med:) Bästa Majsan!!
Efter det gick vi en sväng på Lindex och jag shoppade en julis till Ida. En klänning+tajts med Fem myror på. Jättefint var det:)
Sen skulle Majsan iväg och jobba så då gick vi och hälsade på min Farmor och Farfar en stund innan T kom och hämtade oss där. På kvällen kom min Pappa förbi och hälsade på en sväng. Han var här i onsdagskväll också men när han kom så sov Ida redan så han ville komma igår med för att få träffa henne!

Och idag är det redan fredag!
Jag har städat nu på fm, damsugit överallt och dammat i Idas rum och vardagsrummet. Och plockat iordning på alla grejer som låg utspridda! Jag har aldrig aldrig någonsin brytt mej särskilt mycket om städning. Ända fram tills vi fick Ida så orkade jag sällan varken damsuga eller något annat som hade med städning/disk att göra. Men nu damsuger jag varannan dag, plockar disk direkt när vi har ätit så köket alltid är snyggt (så gott som!). Sen att det kan vara väldigt rörigt, det får man leva med. Svårt att undvika när man är hemma med en liten 16månaders som sprider grejer och leksaker högt och lågt:) men det är iaf rent! Måste väl betyda att man har blivit vuxen...eller bara knäpp! Haha...vem vet?? Men det är väldigt skönt att ha det så. Man mår mycket bättre faktiskt:)

Snart kommer Tom hem från jobbet. Han jobbar bara halvdag på fredagar. Jättebra tycker jag och Ida:) så när Ida vaknar sen så ska vi ta en promenad till Karlssons alla 3 och sen blir det nog mellis på Solberga. Ska bli jättemysigt:)

Hej Hopp på er!!

1 kommentarer:

EmiliasMamma sa...

Hör av dig om du har lust att ses något i veckan. Ta en promenad och fika eller något!