CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 30 augusti 2008

Lördag idag...snart september!

Jag är tröööött! Ida ville inte sova iväll så hon somnade för 5 minuter sen. Hon slumrade till och vaknade jätteledsen. Vet inte vad det var för fel. Ont någonstans eller bara överttrött eller både och. Hon fick en Alvedon och tillslut somnade hon som en stock! Brukar inte behöva kämpa för att få henne att sova...men hon håller på att få tänder så kanske är det som spökar!

De senaste dagarna har vart bra! Har träffat F&V och E&E en sväng. De var här och fikade och det var lika kul som vanligt! Eller till och med lite extra eftersom det var så länge sen vi träffades ;)
Tyvärr har Sarah börjat skolan igen...men hoppas att vi ska hinna ses lite under hösten iaf!!

Igår var vi i Mariefred. Toms pappa skulle flytta så då skulle han och några fler hjälpa till. Så jag och Ida hängde hemma hos Toms ena syrra. Där var även Tuva och Meja:) Vi fikade, lekte lite i en lekpark och käkade middag ihop. Sen var vi helt slut när Tom äntligen kom och hämtade oss! En som har ont i ryggen, en som är höggravid, en 1åring och två 2åringar...PUST!! Min rygg mådde inte bra igårkväll eftersom jag fick ha Ida själv och jaga henne hela dagen! Är ju lite intensivt som det är utan ryggproblem!!
Idag har Tom jobbat, vi får ganska lite pengar denna månad så nu jobbar han helg för att vi ska få extra pengar. Bland annat för att vi önskar att kunna resa någonstans inom en överskådlig framtid...lääängtar utomlands. Har inte vart iväg sen...jag var i Luxemburg och Barcelona förra våren. Okej det kanske inte var såå länge sen men jag brukar försöka åka nån gång om året. Behöver ju inte åka långt men iaf hälsa på nån kompis som bor utomlands. Riktigt sugen på att hälsa på Bella i London och Becca i Italien i höst...men för det första finns inte pengarna och för det andra känns det lite jobbigt att behöva lämne Ida, om så bara för en långhelg!
Hur som helst:) jag och Ida tog först en promenad upp till pappa för att hälsa på en snabbis innan jag, Ida och pappa gick ner på stan och kollade på alla motorcyklar som visades i Ugglans. Inte mitt största intresse men pappa är hyperdunderintresserad och det var lite skönt att komma ut och röra lite på sej:) sen handlade vi och min bästa pappa betalade maten jag skulle ha! Tackar så mycket:) sen åkte vi hem till Pappan vi har hemma. Vi somnade alla 3, helt slut. Ida sov inget på fm så hon var såå trött när vi kom hem!
Sen ikväll har vi haft en hemmakväll. Min underbara mamma hade köpt färska svenska kräftor till oss, MUMS säger jag bara!! Så gjorde vi en pasta sallad också. Men orkade typ inget efter kräftorna men men :) så hade jag köpt godis som jag nu när Ida har somnat äntligen kan äta. Och dricka cola till. Härligt avslut på kvällen!!

Nä, om det där blev helt osammanhängande så beror det på, som jag redan skrivit, att jag är trööööööött. Hoppas hoppas att vi får en lugn natt med mycket skön sömn...I need it.

När jag satt med Ida i knät förut, strök henne över håret och försökte få henne att sova så längtade jag tills det blir morgon och jag får pussa på henne. Hon är verkligen helt underbar när hon är nyvaken! Pigg och glad med håret på ända! Hon är verkligen såå fin. Fattar inte att hon är min. Älskar henne av hela mitt hjärta, finns inget jag inte skulle göra för den ungen! Mitt allt.

Nu ska jag kika runt på nätet och äta lite mer godis...sen ska jag soooova!!

Hoppas ni får en skön natt allesammans!!

0 kommentarer: