CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 1 september 2008

Igår, idag, ikväll...

Igår jobbade Tom igen så jag och Ida åkte hem till mamma och hälsade på! Jag bakade en äppelkaka och muffins. Det blev muffins gjorda på jordnötssmör, de blev supergoda! Tog bara med mej några muffins hem. Nu finns det bara 2 kvar för Tom åt upp en och imorn kommer F&V och E&E hit, så jag tänkte att jag skulle baka flera tills imorn. De är lite krångligare att göra de här muffinsarna än de andra jag brukar göra. Är lite fler moment! Vad händer?? JO jag lyckas bränna muffinsarna!! JÄVLA SKIT!! Fan vad ledsen jag blev...kikade in på dom efter ca 15 minuter och de var jättefina. Sen kom det en massa saker emellan så glömde ta ut dom...frustrerande!! Så antingen får jag försöka hinna baka nya imorn eller så får vi dela på de som finns!
Hur som helst. När vi vart hos mamma igår så åkte vi hem till min pappa och Marre för Marre fyllde år. Det blev paj, sallad och tårta. Riktigt trevligt!

Idag har vi haft en mysig dag med mysiga vänner! Träffade F&V och E&E nere på stan. Gick en sväng på Lindex och kikade och jag köpte en Fem Myror tröja till Ida...sooopersoooosig ;)
Sen fikade vi på Aroom! Man kan inte sitta i lugn och ro och fika längre! Ida är inte road av att sitta stilla och tugga på ett äpple hur länge som helst dirkt. En stund går bra men sen ska hon ner och springa, så då får man jaga:) Sen gick vi iaf en promenad och snackade! Mysigt...sen följde vi med Frida och Viggo nästan hem och där hämtade Tom oss.
Sen hände en lite skojig grej! Vi åkte upp till mackarna för T skulle prata med dom på Mekonomen där. Han har ett tag tänkt att han ska sälja ditt PS3 för han använder det knappt. När han är där på Mekonomen verkstan så börjar en kille prata med Tom och berättar att hans son fyller idag men han har inte köpt nåt och att han sitter och kollar på blocket efter ett tv-spel. Så frågar han T om inte han har ett tv-spel han vill sälja så T säger att han har ett PS3 han kan tänka sig att sälja! Sagt och gjort! Killen följer med oss hem och T packar ihop PS3 och killen köper det på en gång! Bra betalt fick han också...toppen toppen! Dessutom visar det sig att T har träffat den här killen några gånger förut! Riktigt trevlig var han iaf:) så där blev vi lite rikare!
Sen kom mamma förbi en stund och jag och Ida följde med henne och handlade lite. Bland annat ingredienserna till muffinsarna (fanfanfan!) annars har det inte hänt mycket ikväll...bara vart luuugnt och snart ska jag sova! Och imorn kommer som sagt flickorna och Viggo och hälsar på:) ska luncha lite tillsammans!!

Sov gott vänner och alla andra!

Och Grattis M som fyller idag!!

0 kommentarer: