CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 3 augusti 2008

SträngnäsKalset!

Måste bara börja med att säga att det så kallade Strängnäs-Kalaset i år var en s t o r besvikelse!!





Informerade Tom för rätt länge sen att när det var Strängnäs-Kalaset fick han ha Ida en kväll för då skulle jag umgås med vänner och sitta i öltält. Fina planer som hade funkat mycket bättre om det var så att det hade funnits något öltält...
Men tydligen har någon på Kommunen bestämt att det ska vara en familjär helg! Fine, en jättebra idé, det tycker jag verkligen...men ärligt! Hur många barnfamiljer är ute vid 22tiden på kvällen?? Och om de nu är det, vad gör det att det står ett öltält uppställt i stan?? Har haft mycket skoj i öltält under Strängnäs-Kalaset förut och hade verkligen sett fram emot en kul kväll och en möjlighet att träffa lite folk och så...eftersom jag inte vart ute på hur länge som helst...minns inte ens sist jag var på krogen! Har haft fullt upp med att vara gravid, ammande och småbarns mamma! Och herregud, missförstå mej inte, det är det underbaraste jag vart med om och skulle inte byta det mot någonting! Men Ida är nu över året och klarar att vara ensam med sin pappa en kväll utan några problem (är mest jag som får lite Ida-abstinens!!)


Hur som helst så hade jag iaf riktigt trevligt! Träffades hemma hos Bella. Började med varsitt glas cider, som följdes av ett glas jordgubbsvin och sen åt vi PestoSlungadPastaSalladMedJordgubbar
och drack vin, vin och vin! Vi snackade skit, gamla minnen och SträngnäsBor som fått fullständig fnatt : ) skrattade så jag fick träningsvärk i käkarna och kvällen blev riktigt lyckad! Trots regnrusk och ickeexisterande öltält! Funderade ett ögonblick på att gå på krogen men med regnet som stod som spön i backen och med tanke på att Walles fått storhetsvansinne och tydligen tog 160, jag upprepar 160 spänn i inträde så slumpade vi den idén.







En liten bild från igår!

Bella, Maria, Karin, Theo, Helen och Linda!

(- Mig och Fia!)







Imorn åker vi till Parken Zoo med Sarah, Albin och Edwin. Ska blir riktigt skoj! Hoppas bara vi slipper regn!!











Over and out...

0 kommentarer: