CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 27 augusti 2008

El naprapato!

Ikväll har jag vart hos en naprapat. Var superdupernervös för att jag inte visste vad han skulle göra med mej. Men det gick väldigt bra och jag känner mej som en ny människa ;)
Han sa att det var vääldigt bra att jag kommit dit för jag har ryggskottsliknande problem och de hade inte blivit bättre av sig självt...Han kopplade först elektroder på min rygg som liksom gav mej små stötar, eller små och små, det gjorde ont!! Sen körde han med någon massageliknande grej som fick igång blodcirkulationen och var hur skön som helst (en sån apparat skulle man ha hemma) sen körde han med en ultraljuds grej som mjukade upp och värmde ryggslutet. Sen strechade han mej och knäckte ryggen. Och som det knakade. Han såg helt förvånad ut och sa "Det knakade som när man bryter en kexchoklad!". Och det gjorde det verkligen!! Sen fick jag strechingövningar jag ska göra, för jag är lite sne för min ena muskel som sitter på ena sidan ryggraden är kortare än den andra. Vilket kan bero en del på att jag alltid bär Ida på samma höft. Så ikväll har jag fått order om att inte lyfta! Så Tom fick stanna hemma från träningen så han kunde ta Ida! Var jobbigt. Tycker ju det är mysigt att kunna lyfta upp och krama och pussa på henne. Men fick sitta på golvet ist, det gick också bra :)

Ida har börjat gå jättemycket, hon är så himla duktig min Skrutta!! Hon går på eget initiativ också, bara ställer sig upp och knatar dit hon ska :)

Just det!! Har ju glömt att skriva att doktorerna har kommit på varför mamma har haft så himla ont! Hon har ett revben som är av! Förmodligen hostade hon så att det gick av någon gång under våren. Hon hade typ lunginflammation då! Världens lättnad att få veta var det är för fel! De såg det efter att hon gjort en skelettröntgen för drygt en vecka sen, så jäkla skumt att det inte sett det de andra gångerna de röntgade henne men nu vet vi af!!

Nu ska jag gå och sussa!! Vi har ny säng nu, den är 180 cm, alltså bredare än vi haft förut, såå skönt. Världens space:) nu ska vi bara köpa en fin gavel någon gång också...men det får bli en annan månad!

God Natt!!

0 kommentarer: