CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 26 juli 2008

Helt slut...orkar inte tänka...

Åh, har haft en toppenkväll :)

Den började ju inte alls bra iofs. Mamma, Nastia och Sergei kom förbi för att säga hej då, eftersom vi inte träffas mer innan de åker imorn.
Oj, så tungt.
Så mycket jag ville säga!! Men vi pratar inte tillräckligt bra ryska och de pratar ingen svenska och ingen engelska så vad gör man?? Blev bara 2 långa kramar...men känns inte tillräckligt...
Jag hatar att ta farväl, jag bara avskyr det...klrara inte av det, inte alls. Får tårar i ögonen bara jag tänker på det...
Kan bara hoppas på att de kommer tillbaka nästa år...men inget vet. Nastia går sista året på "internatet" (barnhemmet alltså) och sen är det byebye. Hon ska visst göra ett prov nästa år och om hon klarar det kommer hon in på en skola. Sergei ska börja "studera" till kock. Så om jag fattat det rätt så lämnar både barnhemmet nästa år. Det är det som gör det så ovisst om de kan komma tillbaka.

Finns så mycket mer jag skulle vilja skriva...berätta om vad jag har lärt mej. Saker jag fått veta. Saker de vart med om. Berätta om dessa personer (ungdomar) jag kommit nära. Men av respekt av deras privatliv så gör jag inte det...
Visst, de lär väl aldrig få veta vad jag skriver här men känns ändå respektlöst att lämna ut dom.

Men man får sig en tankeställare. Man ska vara så jävla tacksam för vad man har!!! Vänner, familj, bostad...ett jävligt bra liv! Man får inte ta det för givet...det finns de som skulle sälja sin själ för att få byta!

"Jag vill ha en större lägenhet"
"Jag vill ha en nyare bil"
"Jag vill ha en flashigare mobil"
"Jag behöver en ny,bättre dator"

Var glad för att ni har en egen lägenhet, ett eget hem. Ni behöver inte dela rum med 5 andra!! Bilar, mobiler och datorer, saker som vi tar för givet och det är saker man ska ha. Jag menar, vad är det för människor som inte har det??

Ibland måste man stanna upp och se, verkligen se. Fokusera på vad man har ist för vad man inte har...







Resten av kvällen blev iaf väldigt trevlig. Bella kom förbi här och vi tog varsin alkoläsk på väg ner på stan. Sen satte vi oss i en bar i hamnen, drack cider/vin i hettan och snackade en massa skit!! Tillslut tröttnade vi på värmen och gick och satte oss i skuggan med varsin stor glass :) När vi svalkat av oss och svetten slutat rinna längst med ryggen, benen, pannan så knatade vi hem till Majsan och Gurra där vi blev bjudna på Cola, Lovely!! Sen tog vi en promenix och fortsatte prata skit alla 3 :) Sen var det dags för mej att knata hemåt. Till en Liten som var svettig, trött och mammig. Fick sätta mej med henne på ballkongen en stund, hon var burning up!! Men det hjälpte inte så det var bara att ge henne en sval dusch. Stackars Liten...hon tycker det är så jobbigt med värmen!! Efter en flarra välling däckade hon iaf av trötthet och sover nu som en stock!

Ska också knoppa nu. Man blir verkligen helt slut i denna hetta!!

Idag har Tom vart och handlat grejer till kalset på måndag...1 år blir hon, Mitt Hjärta, Min IdaLiten, The Joy of My Life...herregud, var tog tiden vägen??


0 kommentarer: