CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 24 juli 2008

Back again...

Igår kväll kom vi hem efter en veckas tältande på Öland! Det har gått hur bra som helst och har haft det superskönt! Var lite orolig för hur det skulle funka med Ida men kunde inte ha gått bättre! Hon somnade som en stock på kvällarna, sov hela nätterna ända tills ca 8 på mornarna, underbart!!
Vi kunde väl ha haft lite bättre väder men hade iaf strålande sol ett par dagar så de spenderade på på stranden och vid poolen. De andra var det varmt men lite mulet och en dag regnade det!

En kväll skulle vi äta på restaurangen som låg på våran camping och tänkte att pizza är ju bra! Hade ju liksom 2 småttingar med oss. När vi väntat 1 timme började vi undra varfan våra pizzor var någonstans. Tydligen var det inte alls ovanligt att det dröjde så länge, då kände vi bara att tack för att ni informerade oss om det innan då!! Ida och Klara började tröttna rejält på att sitta stilla så vi blev lovade att de skulle få varsin glass samtidigt som vi fick maten för att de skulle vara stilla medans vi åt. Efter ca 1,5 timme kom våra pizzor, eller iaf några!! Ellens hade de missat, Nennes hade de gjort fel och Tom och Thomas var YTTEPYTTE små...så det fick (samtidigt som Nenne och Ellen fick sina) en till pizza att dela på eftersom deras var så små. Kidsens glassar kom, ungefär samtidigt som vi ätit klart. Fy fan säger jag bara...inget trevligt restaurangbesök...
Som förlåt för besväret så skulle vi bli bjuda på fika på ett cafe! Så dagen efter åkte vi dit. Det stod kaffe och kaka men vi fick välja vad vi ville fika, bakelse eller vad man ville ha. Kaffet kostade 25 spänn och "kakan" ungefär samma och vi var 11 st som fick fika. Ganska schysst ändå ;)

En annan kväll spelade vi tjejer MiniGolf. Det var liksom som äventyrsgolf med lite roliga banor. Och mellan banorna och runt gick det som en vallgrav. Min kusin Ellen stod och balanserade på kanten av den och frågade mej om jag skulle ta emot henne om hon skulle ramla. Nej, sa jag (jag ville ju inte ramla i, hon är likosm 1,80 lång!!) helt plötsligt så sträcker hon sig efter mej men jag flyttar reflexmässigt undan och hon plumsar i med fötterna, haha!! Höll på att dö av skratt! Det var kanske ca 50 cm djupt...

Kan man tälta en vecka med en Liten 1åring så klarar man nog det mesta ;) bara man vill!

Vi hade lite olika saker för oss men orkar verkligen inte berätta allt nu...men har haft en toppen vecka! Och resan dit och hem kunde inte gått bättre. Ida som jättemycket vilket var väldigt skönt då det tar några timmar att åka!

Nu är vi iaf hemma och det känns skönt men samtidigt lite trist. Hade gärna stannat några dagar till.

Just idag känner jag mej inte alls på topp. Vet inte varför...men så är det. Just nu sover Ida och Tom åkte till M-fred. Hade ingen lust att följa med.
Var nere vid stranden och badade lite med Ida förut. Så varmt för henne överallt. Så hon behöver svalka sig lite Skruttan...

Inte kan jag sätta mej på ballkogen och sola heller för där håller de på och gräver så där vill jag inte visa mej just nu...suck!!