CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 17 april 2008

Amning...

Hett ämne, I know!!

Jag blir bara så trött när man läser diskussioner om amning vs. ersättning och hurvida bra mamma man är om man ammar eller inte ammar...

HERREGUD!!

Alla utgår ifrån vad som är bäst för just sitt barn!! Om man av olika anledningar inte kan eller vill amma så mår väl inte deras barn bättre av att de ammar trots det?? Eller?? Och visst fan kan man vara en dåliga mamma trots att man ammar!!

Jag var inte säker på om jag ville amma innan jag fick Ida. Nu valde jag att göra det för att jag ville, jag valde det som jag vet är bäst för mitt barn och som jag själv trivs med. Och jag har inte ångrat det 1 sekund, jag känner att jag valde helt rätt och jag kommer sörja den dagen då Ida och jag bestämmer att det är dags att sluta!
MEN...hade jag inte trivts med att amma hade jag heller inte gjort det! Hur bra mamma kan man vara om man går runt och mår dåligt för att man hatar att amma men gör det ändå för att det förväntas av en eller vad man kan ha för anledning??

Jag kan inte förstå mej på folk som ser ner på mammor som inte ammar! De är inte sämre mammor för det!

Det är min åsikt!!

1 kommentarer:

Frida sa...

Håller helt med dig!! Hur bra mamma är man om man känner sig tvingad att amma och gör det för att ANDRA tycker det är vad man ska göra? Nej, usch!

Jättesnygg design förresten :D