CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 12 oktober 2008

Marknaden.

Igår var det marknad här i Strängnäs.

Årets höjdpunkt...nästan iaf:)
Ääääääälskar marknaden. Går mer än gärna och strosar där timme ut och timme in!

Vi åkte in ganska tidigt sen gick jag en sväng med Pappan min. Tom och Ida gick en promenad, T gillar inte att gå på marknaden så han tog Ida ist:) Efter ett par timmar mötte jag upp Ellen, Nicke och Lollo och gick med dom en sväng med. Då åkte Pappa, Ida och T hem till oss och fikade ist!

Sen blev vi bjudna på lunch hos min Mormor allihopa. Jag, T, Ida, min moster, hennes man, mina kusiner och Lillebror och Lolls! Fullt hus kan man säga!! Sen gick jag en sväng till med Moster och Ellen!

Blev en del shopping! Till Ida köpte jag fårullsvantar och fårullstofflor, en ballong, och en leksaksmobil. Till mig köpte jag strumpor och en plånbok. Till Mamma köpte jag godis:) Sen blev det såklart lite munkar och godisremmar också! Det hör liksom till:)
Så köpte Pappa en tröja till Ida, så fin så! Ida blev suuuuperförtjust i ballongen och mobilen var riktigt poppis!!

Igår kväll sov min Moster med familj här. Så vi käkade middag, kidsen lekte och när de somnat spelade vi TP. Tjejerna mot killarna...ni kan ju gissa vilka som vann;) en ledtråd....VI!!
Imorse när vi vaknade hade de redan åkt...Klara hade simskola och Ellen match. Så blev en lugn frukost!

Idag blir jag och Ida kvar här. Mamma och G kommer hem ikväll. Tom har match i S-Tälje ikväll så får se om han kommer ut hit eller sover hemma...

Hoppas alla har haft en mysig marknadshelg:)



Tjing!

0 kommentarer: