CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 25 oktober 2008

Sjuktvarehär. Igen.

Jaha. Ida är sjuk. Igen.

Hon har haft feber (ca 39 grader), hosta och dunderförkyld. Så just nu är det alvedon, hostmedicin och nässpray som gäller hemma hos oss. Stackars Liten!
Inatt har hon haft feber men inte nu på dagen så hoppas den är på väg att försvinna nu. Nu "bara" hostar och snorar hon. Men för övrigt är hon pigg. Ska mycket till för att hon ska bli hängig och gnällig. Äter och dricker gör hon med. Hon har fått en del glass de senaste dagarna, men bara för att det verkat som om hon haft ont i halsen och så mot hostan. Jag brukar annars ALDRIG låta henne äta sånt, nada bullar, kakor och annat sött. Big no no! Men är man sjuk så kan man tänja lite på gränserna...
Idag har Tom jobbat på fm och nu har han match. Ikväll ska Ida få hänga med sin Mormor för jag och T ska åka till Etuna och äta ute och gå på bio:) Mamma Mia ska vi se! Ska bli mysigt, vi hade vart förlovade i 5 år på marknadslördagen men har inte "firat" det än. Ser fram emot det jättemycket, ska bli skönt att få lite egentid, även om det bara gäller några timmar. Samtidigt som det känns sådär eftersom Ida inte är 100% pigg. Men det ska nog gå bra. Känner mej helt trygg med att lämna henne till Mamma. Tvivlar inte på att det kommer gå bra för de...det är värre med mej:) jag veeeeeet, jag är superlarvig men hon är ju ändå min Liten! :)

Nä, nu har jag inte tid att sitta här mer:)

Tjing!

0 kommentarer: