CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 13 december 2008

Öppna,JulFest och en HästRen;)

Har inte vart många lugna stunder de senaste dagarna, men det har bara vart kul:)

Igår ställde jag klockan på 8 (eftersom vi annars kan sova ganska länge jag och Liten!) men när klockan ringde hade Ida inga planer på att vakna:) så jag gick upp i förväg och hann göra mej iordning och packa väskan och förbereda innan Ida tyckte det passade sig att vakna vid 9! Då fick hon i sig frukost och på sig lite kläder innan jag packade ner henne i vagnen och knatade upp till ett annat Öppna! Vi hann leka lite innan det var dags för sångstund. Mysigt tänkte jag men Ida tyckte inte det lockade att sitta stilla och sjunga. Hon skulle bara springa omkring och klättra på alla stolar! Och 2 gånger sprang hon fram till en liten kille och snodde hans glasögon! Rackarungen, haha! Efter en stund gav jag upp och vi gick till "lekrummet" ist:) Hade riktigt trevligt! Många som var på Öppna i torsdags träffade vi igen igår! Kul att träffa lite nya människor! Och Ida tycker det är jättekul med andra barn! Hon är inte blyg för 5 öre utan går fram till alla! Hon har blivit alldeles vild ungen och ska klättra på ALLT, vilket ibland resulterar i att hon ramlar och slår sig. Inte så ofta som hon "borde" med tanke på hur hon far runt, högt och lågt!
Dessutom har hon fått ett sjuhelsikeshumör! Fattar inte vad som hänt...!! Från en dag till en annan...kanske någon slags trotsålder?? Hon kan bli flyförbannad om hon inte får som hon vill. Som när jag försökte få henne att sitta still i sångsamlingen, hon bara vrålar av ilska! Oh my...hoppas det är någon fas bara, haha! Har ju hört talas om 3års trotsen men 16 månaderstrots...?? Hm...

På em var det städning som gällde eftersom det skulle komma folk hit! Mamma kom förbi och plockade upp Ida efter jobbet. Sen satt vi här några stycken och pratade och drack lite (bara lite vin för min del!) de andra drack öl, blä! :) Sen åkte vi ner till Rogge där JulFesten hölls! Hade en jättetrevlig kväll med god mat och mycket trevligt sällskap. Många skratt:) G kom och hämtade mej och T på kvällen och släppte av Tom hemma, han skulle upp och jobba idag och jag åkte med till Aspö! Funderade på om vi skulle sova hemma båda 2 men vill inte lämna Ida nattetid! Hon sov som en stock när jag kom dit och hade säkert inte varit några problem för henne att sova där utan oss men jag känner mej inte redo att släppa henne nattetid än! Skulle få värsta IdaAbstinensen! Att vakna utan henne bredvid mej...nä, det får vänta:)

Vi spenderade fm på Aspö och sen fick vi skjuts hem. Då fick Ida mat och sen slocknade hon:) På em gick vi ner med min Pappa på JulMarknaden:) Det var sååå mysigt!! Det åkte runt en häst och vagn och det gick omkring tomtar! Det var lite stånd med allt möjligt. Från julprydnader, blomsterarrangemag till Aloe Vera produkter, kryddor och marmelader:) riktig myskänsla! Jag köpte en prydnadsängel och lite kryddor! Ida fick en ballong av sin Morfar så hon var helnöjd! Vi drack lite glögg och åt Pepparkakor och sen mötte vi upp Tom, handlade och åkte hem!
Se har vi bara haft en myskväll med god mat, bus och när Ida somnat godis och tv-tittande:)

Tom ska jobba imorn igen och på måndag ska han jobba (som vanligt) och sen har han kurs igen på kvällen, suck! Funderar på att sova hos Mamma då igen...får se hur vi gör! Blir mycket extra pengar denna månad med eftersom han jobbat över så mycket så i mellandagarna ska vi shoppa!! :) Det blir nice, så blir han ledig på fredag med betalt ist. Så det bli nog bra ändå:D

Nä! Ha en fortsatt trevlig kväll:)

Tjing!

0 kommentarer: