CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 5 januari 2009

Jul, Nyår och annat nice!

Ojojoj, nu har jag inte skrivit på ett par veckor! Har haft alldeles för fullt upp för det:)

Har hänt massor på de här veckorna men får väl dra lite snabbt bara!

Julafton
På julaftons morgon åkte vi till Pappa&Marre och åt julfrukost och bytte julklappar. Sen bar det av till Toms syrra i Mariefred! Där blev det julmat, Kalle Anka, Jultomte och allt sånt!
På kvällen så åkte vi hem till Mamma&Göran. Där var Mormor&Morfar, Nicke, Calle, Sabina och KG. Vi sov där på natten.

Juldagen
Firades hos Mamma&G. Min moster med familj kom dit och min Mormor&Morfar (igen!). Vi skippade julmaten denna dagen och åt kyckling, ris och jordnötssås! Mycket gott efter all jävla julmat man måste äta! Blev en Jultomte även denna dagen:)

Julen var jättemysig! Och vi fick allihopa en massa fina julisar! Ida fick en spis med tillbehör, en damsugare, massa kläder och andra leksaker! Vi fick en damsugare (som jag önskat mej;) ) en bild på Ida på canvasduk, pengar, presentkort mm.

Nyårsafton
Vi var på Aspö även denna gången. Och det var även min moster med familj, och min mammas och mosters kusin och 2 av deras barn. Sammanlagt var vi väl ca 13 st. Väldigt lagom. Och kul med andra barn Ida kunde busa med:)
Det var 3rätters, sällskapsspel/tvspel och raketer och vi hade riktigt trevligt!

Har hunnit träffa mina Tjejor en hel del också! Får passa på när alla är hemma samtidigt! Är ju inte så ofta! Vi bytte julklappar också, Bella hade köpt till mej i år. Jag fick 2 burkar, en som det står Tea på och en Biscuits och så fick jag suuuupergoda kakor, 3 olika tesorter och en typ korg som allt låg i (som jag nu har som fruktfat!) Kul att få lite fina saker från London:)

Vi har även hunnit med att göra om i "datarummet". Har nu ett hörndatabord och en bokhylla. Mycket bättre med plats blev det. Nu ska vi bara köpa en ny stol. Som inte tar lika mycket plats som den vi har nu!


Har vart på BadHuset med Ida också för första gången! Hon älskade det! Det var riktigt kul och dit går vi garanterat flera gånger:)

Så var Ida hos mamma en dag så jag och Tom kunde åka till Etuna och shoppa! det var nice:)


Det var iaf lite av vad vi sysslat med! Har säkert glömt en massa men men...


På onsdag börjar Tom jobba igen. Då får jag och Liten roa oss utan honom på dagarna igen! Men vi är ju vana så det ska nog gå bra! Även om det vart toppenskönt att ha haft honom hemma så här länge!


Just det! Den 8 Februari fyller Tom 25. 25! Helt sjukt...tyckte nyss han fyllde 20:)
Den 7 ska han iaf firas så då kommer det lite folk hit först. Typ hans kompisar, och några av mina med:) ska bli jättekul. Blir väl förfest här och sen blir det väl utgång kan jag tänka! Så då ska Ida sova borta för första gången! Känns lite läskigt men det ska nog gå bra. Och det ska bli jättekul att få parta lite:)

Nu måste jag ta Liten!

Tjing på er!

0 kommentarer: