CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 15 juni 2009

2 veckor i 1 inlägg!

2 veckor sen jag uppdaterade här.

Det har hänt mycket, både kul och mindre kul.

Lördagen för 2 veckor sen var det iaf namnfest! Idas lilla kusin Wiggo blev "döpt" i deras mammas stuga. I trädgården där, solen sken och det var varmt och skönt. Jättefin ceremoni och supergott fika:)

På kvällen var det grillfest hos Erika och Johan! Det var dom, vi och Johans brorsa Markus med 2 barn. Det var så himla trevligt!! Vi blev bjudna på en massa god mat ocg dricka och barnen lekte superbra! Vi kunde sitta vid bordet på deras veranda hela kvällen, medans ungarna roade sig utan problem! I lekstugan och sandlådan och med bilar och badade i vattenspridaren och annat bus! Kom hem seeent, men alla barnen var på topphumör hela kvällen. Ida somnade som en stock när vi kom hem:)

På söndage var det kalas på Aspö. Fick fina presenter!! Mycket pengar och presentkort som jag önskt mej så jag kan unna mej lite nya kläder! :) Och en dag på spa, ska också bli underbart!

I veckorna har vi hängt med vänner, vart i stora lekparken, haft avslutning på Öppna (vilket kändes sorgligt!) har träffat Fia en massa gånger! Var hos henne och färgade fransarna och så tog jag en ansiktbehandling, gud så skönt!

Fredagen för en vecka sen var Tom ledig för då fick han ta Ida. Jag, mamma, pappa, g, ylva och egon tog tåget till Sthlm, där mötte vi Nenne, Ellen och Klara. Nicke tog studenten!! Min lilla lillebror!! Så först käkade vi lunch tillsammans innan vi tog oss till Fryshuset och kollade på deras utspring! Hoppas jag kan lägga in lite bilder någon dag!

Efter det tog vi oss in till stan, kollade lite på alla studenter som åkte omkring, sen satte vi oss på en pub och beställde in gott dricka:) Nicke kom också dit (han pajjade sin rygg några dagar innan stdenten så han fick inte åka flak och inte dricka alkohol pga de starka smärtstillande tabletterna han var tvungen att äta så han ens kunde ta sig ur sängen. En kota hade blivit föskjuten i ryggraden!)

Va satt där ett par timmar innan vi gick till den mongoliska restaurangen där vi bokat bord. Stort sällskap var vi!! Det var alla vi som jag redan skrivit+ nickes kompis Langen och så hans kompis Calle som också är från strängnäs men gick i nickes klass och också tog studenten och hela hans familj! Maten var smarrig och sällskapet var roligt:) Sen tog vi tåget hem igen!

På söndage hade Nicke studentmottagning hemma hos mamma! Då kom alla som var med i Stockholm+ en massa andra släktingar och vänner! Fina presenter fick han! Det blev mat och tårta, mums!

I fredags träffade jag 3 fina tjejer! Majsan, Fia och Tina! Tyvärr jobbade Malle, annars hade vi vart hela gänget samlat:) hade en trevlig em! Sen gick jag och Majsan och inhandlde presenter till våran Theo!
För på lördagen fick Ida vara hs sin mormor och så åkte jag, Tom och Majsan till Uppsala för att fira att Theo tagit sin magisterexamen! Duktiga hon!! Där blev det supergod buffé, efterrätt, vin och skumpa! Hade väldigt trevligt och det var jättekul att se hur det har det i nya hemmet:)

Söndagen spenderades inomhus på Aspö, regnet stod som spön och ingen hade lust att gå ut:)

Har en hel del inplanerat denna vecka som jag ser fram emot! Träffa Ellie och Milisen, Erika och kidsen, min moster och kusiner kommer och sälsar på, pappa har semester och så kommer Toms syrror hit någon dag! Mycket att göra men lite tid känns det som. Men det löser sig:)

Om en vecka smäller det, jag är nervös men det ska bli såå spännande:)

Tjing!!

0 kommentarer: